Adwertorial
W czerwcu 2021 r. ESET wprowadził na rynek nową ofertę biznesową. Producent stworzył nowe pakiety oprogramowania z rozszerzonymi funkcjami. Powodem wprowadzenia zmian była potrzeba oferowania wyższych funkcjonalności w ramach nowych pakietów na korzystniejszych dla klientów warunkach.
Co stanowi fundament bezpieczeństwa klasy enterprise?
Podstawą ESET jest balans pomiędzy skutecznością, niewielkim wpływem na chroniony system oraz niski współczynnik błędów (tzw. false positive). ESET osiąga to dzięki technologii wielowarstwowego skanowania. Za precyzję odpowiada wiele mechanizmów analizy, które współpracują ze sobą i się wzajemnie uzupełniają. W przypadku rozwiązań klasy enterprise dodatkowym ważnym elementem systemu bezpieczeństwa są jego możliwości rozbudowanej konfiguracji. Administratorzy zarządzający bezpieczeństwem w złożonych środowiskach potrzebują produktu, który będzie dawał możliwość dostosowania ustawień, polityk reguł czy nawet wyjątków do własnych potrzeb. Zatem system klasy enterprise musi być w pewien sposób elastyczny. Ważne jest również dostarczenie narzędzi do analizy, monitorowania oraz raportowania o zdarzeniach.
Jak rosnąca popularność rozwiązań chmurowych wpływa na zmiany dotyczące bezpieczeństwa?
Przenosząc serwer poczty do chmury, nadal musimy pamiętać o jego zabezpieczeniu i to nie tyle fizycznym, bo za to odpowiada dostawca usługi, ale o filtrowaniu zawartości. Zmienia się więc model dostarczania ochrony. Nie instaluje się oprogramowania, a dostarcza chmurową usługę, która pozwala na ochronę poczty czy innych zasobów w chmurze, tak jak ma to miejsce w przypadku ESET Cloud Office Security – przeznaczonej dla Microsoft 365.
Czym jest sandboxing w chmurze i dla kogo przeznaczone jest to rozwiązanie?
Wyobraźmy sobie, że pracownik otwiera właśnie plik wysłany mu jako załącznik lub klika w otrzymany link. Oprogramowanie ESET skanuje taki nowy plik. Jeśli wynikiem skanowania jest ostrzeżenie, że plik jest podejrzany, to z pomocą przychodzi właśnie moduł sandboxingu w chmurze. Jego zadaniem jest zablokowanie możliwości uruchomienia pliku przez użytkownika i wysłanie go do chmury ESET w celu dodatkowej, szczegółowej analizy. ESET zbudował usługę, która wykorzystuje m.in. eksperymentalne mechanizmy skanowania, metody uczenia maszynowego czy też analizę zachowania. Można powiedzieć, że plik jest detonowany w odizolowanym środowisku. Wynik analizy trafia do użytkownika do 5 minut. Aby zapewnić taką wydajność, ESET zbudował środowisko porównywalne z wydajnością 30 tys. stacji roboczych z procesorami najnowszej generacji. Jeśli weźmiemy pod uwagę, że nadal część organizacji pracuje zdalnie lub w trybie hybrydowym, a domowe urządzenia pracowników nie są chronione przez firmowe firewalle, to używanie takiego modułu jak ESET LiveGuard Advanced staje się niezbędne w podnoszeniu poziomu ochrony przed zagrożeniami plikowymi. Obecnie z funkcji sandboxingu korzystają organizacje każdej wielkości oraz każdej branży, a także jednostki budżetowe, uczelnie czy podmioty medyczne.
Które rozwiązania firmy ESET będą najlepsze dla klientów poszukujących rozwiązań chmurowych i sandboxingu?
Najlepszym rozwiązaniem będzie wybór pakietu ESET PROTECT Complete. Daje on pełną paletę funkcjonalności, takich jak ochrona urządzeń (także mobilnych), zabezpieczanie serwera plików i szyfrowanie dysków, a także sandboxingu w chmurze oraz ochronę usług Microsoft 365. Wszystko to realizowane jest za pomocą centralnego zarządzania z konsoli w chmurze. Korzyścią dla organizacji jest dodatkowo obniżenie kosztów utrzymania środowiska, ale przede wszystkim brak dodatkowych prac utrzymaniowych, takich jak konieczność backupu, aktualizacji systemów czy podnoszenia wersji. W przypadku użytkowania konsoli w chmurze zapewnia to producent, dzięki czemu automatycznie mamy dostęp do jej najnowszej wersji wraz z nowymi funkcjonalnościami. Dla administratora oznacza to mniej pracy.
Co sprawia, że rozwiązania firmy ESET doceniane są przez sektor biznesowy?
Kluczowe poza skutecznością i lekkością oprogramowania jest zapewnienie wsparcia użytkownikom. Jeszcze ważniejsza staje się też stabilność współpracy. Dla klientów istotne jest także europejskie pochodzenie produktu czy lokalizacja usług. Chodzi o wsparcie i współpracę zarówno na wczesnym etapie doświadczeń z technologią – pomoc w rozpoznaniu funkcjonalności, dobór oferty czy wsparcie podczas testów, ale także w trakcie użytkowania. Liczy się dostępność dokumentacji, wsparcie techniczne czy możliwość podnoszenia kompetencji na certyfikowanych szkoleniach. To wszystko
Więcej informacji
Bartosz Różalski – Product Manager ESET w DAGMA Bezpieczeństwo IT
www.eset.pl
rozalski.b@dagma.pl