Adwertorial
Szybko zmieniające się potrzeby każdej branży wymagają efektywnego, zintegrowanego i elastycznego podejścia do zarządzania infrastrukturą IT. W tym kontekście Infonet Projekt SA przedstawia OXARI – system ITSM, który rewolucjonizuje sposób, w jaki organizacje zarządzają swoimi procesami biznesowymi.
Systemy IT Service Management (ITSM) stały się rdzeniem efektywnego funkcjonowania współczesnych organizacji. Nie tylko wspierają dział IT, ale też odgrywają kluczową rolę w optymalizacji procesów, dostarczając kompleksowych rozwiązań do zarządzania infrastrukturą IT i procesami biznesowymi. Na polskim podwórku odpowiedzią na te potrzeby staje się OXARI ITSM.
OXARI ITSM
Platforma OXARI to polski zaawansowany system klasy IT Service Management (ITSM) stworzony z myślą o kompleksowym zarządzaniu procesami biznesowymi. Charakteryzuje się kompletnym zestawem funkcji umożliwiających realizację wszystkich kluczowych procesów zgodnych ze standardem ITIL. Ten profesjonalny system ITSM oferuje elastyczność, doświadczenie oraz unifikację w obszarze zarządzania usługami IT, niezależnie od sektora działalności. Nowoczesny system ITSM, jak OXARI, ma potencjał, by znacząco zmienić sposób pracy organizacji. Dzięki dedykowanym modułom takim jak ServiceDesk, Asset Management, CMDB, Sygnalista oraz Workflow umożliwia skuteczne zarządzanie kluczowymi procesami IT. Dla organizacji oznacza to poprawę efektywności operacyjnej, usprawnienie komunikacji wewnętrznej, zwiększenie dostępności informacji oraz optymalizację pracy zdalnej. Na tle rozwiązań ITSM proponowanych przez międzynarodowych producentów OXARI wyróżnia zintegrowany, centralny system zarządzania endpointami.
AUTOMATYZACJA ZGŁOSZEŃ
Głównym procesem w systemie OXARI jest obsługa ServiceDesk, który zapewnia narzędzia przeznaczone do kompleksowej obsługi zgłoszeń serwisowych oraz komunikacji z użytkownikami. Zgodnie z zasadami ITIL platforma umożliwia zarządzanie zgłoszeniami incydentów (Incident Management) oraz prośbami o usługi IT (Request Management). Zgłoszone tickety mogą być przypisane bezpośrednio do odpowiednich osób je realizujących lub przejść przez zaprojektowaną ścieżkę obsługi. Operatorzy systemu mogą tworzyć dowolną liczbę kolejek zgłoszeń, konfigurując widoczność potrzebnych danych. System umożliwia analizę przebiegu realizacji zgłoszeń według zdefiniowanych poziomów SLA oraz zapewnia dostęp do bazy wiedzy. Każdy element interfejsu OXARI jest edytowalny, co umożliwia dostosowanie funkcji i prezentowanych informacji do aktualnie zalogowanego operatora. W odróżnieniu od innych rozwiązań system pozwala na konfigurację własnej logiki pracy określającej konkretne zdarzenia, akcje oraz warunki. Aby ułatwić proces konfiguracji, użytkownik ma do dyspozycji graficzny kreator, który pozwala wizualizować przepływ danych.
POZOSTAŁE MODUŁY
Moduły OXARI ITSM tworzą centralną bazę danych dla zarządzania środowiskiem IT. Dzięki funkcji CMBD (Configuration Management Database) system automatycznie identyfikuje urządzenia, ułatwiając tworzenie powiązań i modelowanie usług, takich jak serwery czy oprogramowanie. Ponadto platforma integruje się z zewnętrznymi źródłami danych za pomocą otwartego API, uzupełniając bazę CMDB. Istotnym elementem jest również obsługa procesu zarządzania zmianami (Change Management). Moduł IT Asset Management (ITAM) zapewnia centralne zarządzanie użytkownikami oraz zasobami IT. Jego głównym celem jest prowadzenie centralnej ewidencji zasobów IT opisanych za pomocą zestawu przeznaczonych do tego atrybutów. System umożliwia przechowywanie dokumentacji elektronicznej, takiej jak faktury, umowy czy protokoły, powiązanej z konkretnymi zasobami. Proces zarządzania zasobami IT obejmuje także kontrolę cyklu ich życia wraz z informacją o przypisanych pracownikach. OXARI zapewnia również mechanizmy umożliwiające efektywne wydawanie sprzętu z wykorzystaniem wbudowanych protokołów zdawczo-odbiorczych.
ALTERNATYWNE ZASTOSOWANIA
Platforma OXARI umożliwia organizacjom wykorzystanie ITSM poza tradycyjnym ServiceDeskiem. System pozwala dostosować elementy procesów biznesowych, co zwiększa efektywność i minimalizuje ryzyko problemów infrastrukturalnych. Dzięki integracji ITSM możliwe jest optymalne zarządzanie zasobami IT i aktywami firmowymi przy jednoczesnej eliminacji opóźnień i problemów logistycznych. Pozwala to skupić się na zwiększeniu wydajności niezależnie od rodzaju zasobów. OXARI upraszcza także zarządzanie zasobami, poprawiając analizę stanu i rezerwacji zasobów IT, produkcyjnych czy administracyjnych. Połączenie ITSM-u z procesami HR zapewnia płynne i szybkie onboardingi oraz offboardingi. Gwarantuje to nowym pracownikom płynne wdrożenie do pracy i szybkie osiągnięcie pełnej produktywności bez ryzyka popełnienia błędów.
Jedną z kluczowych korzyści wdrożenia systemu OXARI jest usprawnienie obsługi zgłoszeń. Automatyzacja tego procesu zapewnia profesjonalne wykonanie zadań, co ma bezpośredni wpływ na ciągłość działania kluczowych systemów. Zarządzanie zgłoszeniami pozwala na bieżącą analizę stanu infrastruktury IT, umożliwiając szybkie reagowanie na nieprawidłowości i minimalizując ryzyko awarii. Optymalizacja obsługi incydentów i wniosków wewnętrznych zwiększa efektywność funkcjonowania firmy. W ramach procesu nadawania uprawnień OXARI ITSM można określić, kto ma dostęp do konkretnych systemów informatycznych i z jakimi uprawnieniami. Platforma pozwala na zdefiniowanie etapów procesu akceptacji oraz wskazanie osób decyzyjnych. Systemowe zarządzanie procesem nadawania i odbierania uprawnień eliminuje błędy ludzkie oraz zwiększa świadomość organizacji w kwestii odpowiedzialności związanej z dostępem do wrażliwych informacji. OXARI ITSM to kompleksowe rozwiązanie, zmieniające sposób funkcjonowania organizacji poprzez spójny interfejs i sprawdzone metody zarządzania. Platforma stanowi klucz do nowoczesności, efektywności i konkurencyjności organizacji.
WSZECHSTRONNE DZIAŁANIE
Elastyczność rozwiązania wyraża się w możliwości nielimitowanej konfiguracji interfejsu oraz możliwości zarządzania za pomocą własnych reguł logicznych, co stanowi kluczową zaletę systemu. Dzięki regułom sterującym logiką pracy systemu oraz rozbudowanym (otwartym) API komunikacyjnym operator ma pełną kontrolę nad konfiguracją systemu. Platforma jest kompatybilna z Linuksem, PostgreSQL i działa na każdej przeglądarce internetowej, co zapewnia wygodę i łatwość dostępu.
Więcej informacji
www.oxari.com
oprogramowanie@infonet-projekt.pl
+ 48 797 010 753