Adwertorial
Europejskie Centrum Wsparcia Technicznego Sharp (ETSC) z siedzibą w Warszawie zapewnia całodobowe wsparcie IT małym i średnim firmom zawsze, kiedy go potrzebują. Do najczęściej zgłaszanych problemów należą te związane z tworzeniem kopii zapasowych i odzyskiwaniem danych.
Odzyskiwanie danych w najbardziej podstawowej formie polega na przywracaniu utraconego przez użytkownika dostępu do danych. Jego utrata może być spowodowana problemami ze sprzętem, uszkodzeniem plików, utratą danych lub, jak bywa najczęściej, ich omyłkowym usunięciem. Dzisiaj każda firma musi chronić swoje dane oraz regularnie tworzyć kopie zapasowe i odpowiednio przechowywać informacje. Jest to szczególnie ważne dla osób korzystających z usługi Microsoft 365.
WSPARCIE W TLE
„Około 50% wszystkich zgłoszeń, jakie otrzymujemy w centrum pomocy ETSC, dotyczy przywracania utraconych lub uszkodzonych plików, rozwiązywania problemów związanych z błędami w kopiach zapasowych lub chęcią prawidłowego przeprowadzenia wykonania backupu. Dzięki całodobowemu wsparciu IT firmy zapobiegają poważnym problemom i nie narażają się na potencjalnie związane z nimi wydatki” – mówi Piotr Sucharski, dyrektor ETSC.
Usługi IT firmy Sharp umożliwiają nie tylko zgłaszanie problemów przez użytkowników. Duża część wykonywanej pracy w zakresie wsparcia IT odbywa się bez interwencji klientów, ponieważ systemy tworzenia kopii zapasowych same generują ostrzeżenia. Około 90% powiadomień wskazuje na problemy wymagające rozwiązania przez zespół, który sprawdza błędy kopii zapasowych lub upewnia się, że zaplanowano wykonanie backupu i że proces ten przebiegł prawidłowo. „Odpowiadając na alerty, szybko i skutecznie rozwiązujemy problemy techniczne, a przez to możemy pomóc organizacjom zminimalizować przestoje. W wielu przypadkach nasi klienci dowiadują się o zaistnieniu problemu dopiero po jego rozwiązaniu” – zaznacza Piotr Sucharski.
ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW
Kiedy klient kontaktuje się z nami za pośrednictwem IT Helpdesk ETSC, tworzymy zgłoszenie, a następnie w zależności od potrzeb systemu i zgłoszenia sprawdzamy, czy wystąpiły problemy ze sprzętem lub oprogramowaniem. Po zdefiniowaniu problemu przydzielony do zadania ekspert ETSC zwykle wykonuje jeden z następujących kroków:
Naprawienie uszkodzonych plików – w pierwszej kolejności uruchamiamy oprogramowanie do odzyskiwania danych, ponieważ umożliwia ono dostęp do najnowszej wersji pliku. Jeśli to nie działa, próbujemy przywrócić poprzednią kopię zapasową pliku.
Rozwiązywanie problemów związanych z błędami w kopiach zapasowych – obejmuje ono rozwiązywanie wszelkich potencjalnych problemów związanych ze sprzętem lub oprogramowaniem, sprawdzanie ustawień kopii zapasowych i uruchamianie narzędzi diagnostycznych, aby upewnić się, że wszystkie procesy przebiegają poprawnie.
Planowanie wykonania kopii zapasowych i sprawdzanie, czy proces przebiegł prawidłowo – kopie zapasowe należy regularnie testować i weryfikować, aby mieć pewność, że działają prawidłowo. Dzięki temu będziemy otrzymywać mniej automatycznych alertów. Harmonogramy tworzenia kopii zapasowych należy regularnie sprawdzać, a w razie potrzeby również konfigurować.
Planowanie odzyskiwania danych po awarii – oprócz regularnego tworzenia kopii zapasowych istotne jest również posiadanie solidnego i kompleksowego planu odzyskiwania danych po awarii. Sharp IT Helpdesk może pomóc w opracowaniu i wdrożeniu takiej strategii.
Archiwizacja danych i przechowywanie długoterminowe – kopie zapasowe danych to migawka całego drzewa informacyjnego danej organizacji. Archiwizacja danych wiąże się z przenoszeniem tych samych danych w nowe miejsce i indeksowaniem poszczególnych elementów według metadanych, co ułatwia odnajdywanie i odzyskiwanie określonych plików lub dokumentacji.
Więcej informacji
Piotr Filipowicz – Sales Manager IT
piotr.filipowicz@sharp.eu
sharp.pl