Adwertorial
Do grona profesjonalnych narzędzi do zarządzania procesami IT dołączył polski produkt – platforma OXARI ITSM. System zawiera dedykowany zbiór funkcji pozwalających zapewnić realizację wszystkich wymaganych w ITIL procesów. Ogromnym atutem rozwiązania jest jego elastyczność osiągnięta przez nieograniczoną możliwość konfiguracji interfejsu oraz zarządzanie poprzez własne reguły logiczne.
System ITSM powinien się charakteryzować rozbudowaną funkcjonalnością, elastyczną konfiguracją, a jego producent zapewnić pełne wsparcie wdrożeniowe i szkoleniowe. Proponowane przez międzynarodowych producentów rozwiązania ITSM są zbieżne funkcjonalnie, jednak w odróżnieniu od OXARI żadne z nich nie oferuje zintegrowanego, centralnego zarządzania endpointami, tj. stanowiskami komputerowymi oraz urządzeniami mobilnymi. Ponadto na każdym etapie projektu klient ma do dyspozycji zespół certyfikowanych konsultantów ITIL.
ServiceDesk – główny moduł systemu OXARI ITSM
Podstawowym procesem wdrażanym za pośrednictwem systemu OXARI jest ServiceDesk. Platforma udostępnia dedykowane mechanizmy pozwalające w pełni zarządzać kanałem zgłoszeń serwisowych i komunikacją z użytkownikami. System zgodnie z ITIL pozwala zarządzać zgłoszeniami o charakterze incydentu (Incident Management) oraz wnioskami o usługę IT (Request Management). Zarejestrowane tickety mogą zostać przekazane bezpośrednio do wskazanych osób realizujących lub przejść przez zaprojektowaną ścieżkę obsługi. Operatorzy systemu mogą tworzyć dowolną liczbę kolejek zgłoszeń, konfigurując widoczność potrzebnych danych. System pozwala także na analizę przebiegu realizacji zgłoszeń według zdefiniowanych poziomów SLA oraz zapewnia dostęp do bazy wiedzy. Każdy element interfejsu platformy OXARI może zostać poddany edycji, tak aby dostosować zakres dostępnych funkcji i prezentowanych danych do aktualnie zalogowanego operatora. W odróżnieniu od rozwiązań konkurencyjnych system pozwala na konfigurację własnej logiki pracy określającej wybrane zdarzenia, akcje oraz warunki. Dla ułatwienia procesu konfiguracji użytkownik ma do dyspozycji graficzny kreator pozwalający na wizualizację przepływu danych.
CMDB oraz ITAM
Kolejne moduły OXARI ITSM dają możliwość zbudowania centralnej bazy środowiska zarządzanego przez zespoły IT. Funkcjonalność CMBD (Configuration Management Database) poprzez wbudowane mechanizmy automatycznej identyfikacji urządzeń IT pozwala zbudować sieć powiązań oraz modelować usługi wraz z ich elementami w postaci np. serwerów, switchy czy też oprogramowania. System przez otwarte API integruje się z zewnętrznymi źródłami danych, które również są źródłem informacji dla bazy CMDB. Co również istotne, rozwiązanie umożliwia obsługę procesu zarządzania zmianą (Change Management).
Centralne zarządzanie użytkownikami oraz zasobami IT zapewnia moduł IT Asset Management (ITAM). Jego główne zastosowanie sprowadza się do prowadzenia centralnej ewidencji zasobów IT opisanych zestawem dedykowanych atrybutów. System umożliwia przechowywanie dokumentacji elektronicznej (np. faktury, umowy, protokoły), powiązanej z konkretnymi obiektami.
Proces ITAM to również zarządzanie cyklem życia zasobów wraz z informacją o pracownikach powiązanych z nimi. W tym zakresie rozwiązanie również dostarcza mechanizmy pozwalające na sprawne wydawanie sprzętu z użyciem wbudowanych protokołów zdawczo-odbiorczych.
Zarządzanie uprawnieniami
Zarządzanie procesem nadawania uprawnień to kluczowy element zarządzania bezpieczeństwem informacji. W ramach tego procesu system OXARI ITSM pozwala określić, kto ma dostęp do konkretnych systemów informatycznych i na jakich uprawnieniach. Platforma pozwala na zdefiniowanie etapów procesu akceptacji oraz wskazanie osób decyzyjnych. Dodatkowo każda zmiana uprawnień jest rejestrowana i dostępna w module raportowym. Zaletą jest również automatyczne przypominanie o konieczności przedłużenia lub odebrania kończących się zezwoleń.
Dlaczego warto wdrożyć OXARI?
Odpowiedź na to pytanie wskazuje dyrektor jednego z działów IT: „Wdrożenie systemu OXARI ITSM to przede wszystkim korzyści dla zespołu IT, ale również dla pozostałych działów organizacji”. Tomasz Fiałkowski, Project Manager w zespole OXARI, podsumowuje, za co klienci najczęściej doceniają OXARI:
- elastyczność konfiguracji systemu OXARI pozwalającą osiągnąć oczekiwane założenia;
- merytoryczne wsparcie konsultantów producenta na każdym etapie wdrożenia systemu ITSM;
- przejrzysty interfejs WWW systemu oraz możliwość jego „kastomizacji”;
- optymalne koszty realizacji projektu, dzięki czemu zespoły IT są w stanie wykazać oszczędności dla organizacji.
Wsparcie obsługi komputerów oraz urządzeń mobilnych
Zdalne zarządzanie i automatyzacja operacji związanych ze stanowiskami komputerowymi oraz urządzeniami mobilnymi to element wyróżniający system OXARI ITSM. Zintegrowane funkcje administracyjne – takie jak możliwość bezpośredniego przejęcia pulpitu użytkownika czy zarządzanie np. zdalną dystrybucją oprogramowania lub skryptami poprzez zdefiniowane zadania oraz polisy – znacznie skracają czas obsługi użytkownika. Informacje otrzymywane od punktów końcowych w czasie rzeczywistym umożliwiają automatyczne reagowanie na określone zdarzenia i mogą być wyzwalaczem dla kolejnych działań systemowych.
Obecny rozwój technologii mobilnej wymaga traktowania smartfonów jako równoprawnych narzędzi pracy i zapewnienia im pełnego wsparcia technicznego. Nie bez znaczenia jest również bezpieczeństwo przechowywanych na nich informacji. Dlatego urządzenia mobilne – z założenia znajdujące się poza firmą, a zawierające często jej wrażliwe dane – również objęte są pełnym zdalnym wsparciem, a podstawowym założeniem OXARI MDM jest możliwość zdalnego zablokowania oraz wyczyszczenia danych z urządzenia.
System OXARI dzięki unifikacji części narzędziowej oraz procesowej wspiera zespoły IT w codziennej pracy bez konieczności wdrożenia, integracji i utrzymania dodatkowych narzędzi.
Więcej informacji
Szymon Dudek
www.oxari.com
kontakt@oxari.com
797 010 700